موضوع: تجربه رانندگی با مزدا 323

تجربه رانندگی با مزدا 323 28 مارس 2015 13:35 #15

  • Modirechemarky
  • Modirechemarky's Avatar
  • آفلاين
  • مدير اصلي
  • ارسال ها: 11
  • امتياز: 0
به شخصه تنوع رو دوست دارم و عاشق ماشین و ماشین سواری هستم، خیلی خوبه که تجربه شخصی خود را برای دوستان و هم وطنان خودمون بنویسیم، از این رو خواستم تجربه رانندگی چند ماهه با مزدا 323 که در حدود یک دهه می باشد در داخل کشورمان تردد می کند را بنویسم.

دیگر کیفیت و دوام بالای ماشین های ژاپنی بر هیچ کسی پوشیده نیست، مزدا 323 FL ما هم با کارکردی در حدود 86 هزار مدل 1383 هنوز سر حال و سر زنده می باشد.

مزدا 323 FL به علت تعلیق عقب Mult Link، ارگونومی خوب داخل اتاق، فرمان نرم، سواری با کیفیتی را ارائه می کند.
البته نباید فراموش کنیم که این کیفیت با دست انداز های زیاد مسیر های ما پایین می آید!
فضا سرنشین در 323 مناسبه چه در جلو چه برای سرنشین های عقب، یکی از نکات مثبت 323 صندلی های بزرگ و با کیفیت آن است.
موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ 323 اگر مشکل خاصی نداشته باشه تند و تیز و نستبا کم مصرفه البته نه مثل L90 ها !

از امکانات زیاد صحبت نمیکنم چون نقطه ضعفِ 323 همین بخش هست، نداشتن سنسور دنده عقب قابریک، نداشتن ایربگ سرنشین جلو (البته همینطور که شما هم میدونید کار حذف برخی از امکانات رو شرکت داخلی مونتاژ کننده کشیدن!)، نداشتن امکان تنظیم چند جهته صندلی سرنشین شاگرد. نداشتن چراغ در کلید های بالابر شیشه ها.

معایب کلی مزدا 323 :
پلاستیکی بودن کنسول ماشین که به مرور زمان رنگشم میره.
با جاده ها و خیابان هایی که ما داریم! سیستم تعلیق 323 کمی ضعیفه و تکان ها را به سرنشین منتقل می کند. (البته اگر تعلیق ماشین سالم باشن و لاستیک های خوبی داشته باشین این مشکلات کمتر و کمتر می شوند.)
کاسه ای بودن ترمز عقب.
دارا بودن سنسور های الکتریکی بسیار در قسمت موتور ماشین که اگر خراب بشن شما را کمی اذیت خواهند کرد!

نقاط قوت مزدا 323 :
کیفیت نسبتا خوب نسبت به رقبای داخلی.
طراحی خوب خارج و داخل ماشین نسبت به عمر ماشین.
بالا بودن لذت رانندگی در صورت آسفالت با کیفیت !
وجود قطعات مصرفی و تزئیناتی ولی با قیمت بالا.
ارگونومي و چیدمان خوب قطعات داخلی.

جه مارکی ؟
چه مارکی ؟
آخرين ويرايش: 02 می 2015 08:44 توسط Modirechemarky.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.